negylabnegyhonap

Címkék

Pandák földjén

2011.10.19. 14:44 negylabnegyhonap

Kissé alább hagyott a kezdeti lelkesedésünk a blog frissítését illetően, ezen sorokat már több mint két hét távlatából kopácsoljuk össze de arra való tekintettel, hogy igazából az élelmezésen kívül szinte csak az élményeink feldolgozását tekintjük egyetlen feladatunknak ezekben a napokban, nem esik nehezünkre a visszaemlékezés.

A Pekingből Chengdu-ba való átvonatozásunkat egyébként nem hisszük,hogy valaha is elfelejtjük. Az állomásra beverekedtük magunkat korán reggel, azután pedig a vonatra is sikerült felküzdeni magunkat pedig ezt illetően voltak kétségeink amikor megláttuk a várakozó tömegeket a repülőtér nagyságú vasútállomás egyik "várócsarnokában".Maga az út viszonylag gyorsan telt, bár a 27 óra után amit vagontársainkkal töltöttünk, már szerettünk volna kettesben lenni, és nem a percenként felhangzó harákolásra, köpködésre vagy cigarettafüstre irányuló közömbösségünk színlelésére, sokkal inkább egymásra szánni egy kis időt. Miután megérkezvén sokkolt minket a színes és koszos ember kavalkád amely a pályaudvar előtt fogadott, valamint a város mérete neki indultunk megtalálni a szállásunkat.

Az Inn Barsby angol tulajdonban lévő hotelről, amely eddigi legmagasabb árszínvonalú szállásunk volt, nem sok jót tudnánk említeni két dolgot leszámítva. Az egyik, hogy a szobánkhoz tartozó fürdőszoba fala üvegből volt, ezt nem is kell részleteznem mennyire tetszett nekünk. A másik, hogy a szálloda közel helyezkedett el a legkedvesebb szecsuáni gyorséttermünktől a CSC-től ahol finom 3-4 fogásból álló menük közül választhattunk nevetséges áron. Azóta is hiányoljuk. Ezektől eltekintve a hotel koszos volt és a kínai reggelijüktől azóta is hidegrázásunk van.

Chengdu-t igen egyszerűen össze tudjuk foglalni és biztosan elfogultak vagyunk hiszen Peking után a második dolog volt amit Kínából láttunk és egy 19milliós város után egy 11 milliós ahol a szmog még elviselhetetlenebb, kiöli az emberből egy pár nap után a lelkesedést. Még úgy is, hogy a kedves vendéglátóink akiknek lakásában eltölthettük azt a szűk hetet mindent megtettek, hogy igazán jól érezzük magunkat, amit ezúton is köszönünk nekik:)Mindenesetre nem ültünk a babérjainkon, voltunk sörözni barátainkkal többször is valamint hála nekik az egyik legautentikusabb hotpot-ban tömtük meg a hasunkat fűszeres, olajos általunk főzött finomságokkal gondolok itt a disznógyomortól kezdve a tengeri füveken és állatkákon keresztül a fürjtojásig bezárólag.

Külön nem térnék ki az egy napos pandakutató bázisra tett kirándulásunk részleteire, hiszen a pandák annyira tündériek, hogy csak ömlengeni tudnánk róluk véget nem érő hosszú sorokban. Igazán megérte a hozzájuk vezető folyamatos tülköléssel járó kétszer három óra buszozás. A pandák igazi angyalok.

Többek között voltunk még a zsúfolt Emberek parkjában ahol szinte majdnem mindenki táncolt, énekelt vagy előadott a többiek, köztük mi is pedig őket nézték. A város másik végén lévő apátság viszont igazán megérte a fáradságot. Nagyon tetszett nekünk a hangulata, és egy misét is elcsíptünk vagy ha úgy tetszik közös imádkozást ahol nagyon szépen énekeltek. Krisztának nagyon tetszett a "teknőstó", nekem kevésbé a szélén tanyázó sárgadinnyényi varangyok miatt.

Hat nap után tehát ismételten nagy szerencsével megváltottuk jegyünket Kunmingba, az örök tavasz városába és egyenesen annak a tartománynak a szívébe ahová már oly régóta vártunk, Yunnan-ba!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.